2011-11-02
 10:50:33

Dag 2 i 30-dagars utmaningen

För att alltid ha något att blogga om kommer jag nu anta en 30-dagarsutmaning. Jag har lånat listan av Bellzors. Om ni missar svaret på en fråga ni var intresserade av, så kan ni alltid klicka in er på "30-dagarsutmaningen".


Dag 2. Berätta om en person som haft stor påverkan till vem du är idag.

 

 

Detta är ju inte en liten svår uppgift. För jag vet nog inte på rak arm (kanske borde böja den) vem som har haft stor påverkan till vem jag är idag. hm.

Men troligen så är det min kära mams. För även om vi har varit tok ovänner så har vi funnit tillbaka till varandra igen. Hon har ställt upp när de har behövts. Haft ett finger med i spelat till att forma mig till den person jag är idag. För hon är ju ändå min mamma. Vi har samma gener, av samma skrot och korn (mer eller mindre).

Annika (mamma) är nog faktiskt min bästa vän. Vi gör flummiga saker tillsammans. Kan vara tysta och ändå veta vad vi ska göra. Och sen kan vi flippa ut tillsammans. Menar liksom, hur många barn kan festa ordentligen med sina föräldrar? Jag och morsan har festat en hel del tillsammans. Vi har typ aldrig tråkigt tillsammans. Händer alltid något. Vi är väl lika rubbade båda två. hehe. Inget illa menat morsan! hihi.

Kan gråta på hennes axel. Hon kan få mig att skratta.

 

När jag hade de tufft under utredningen så va jag glad att mamma kom in i mitt liv, igen. Och stötta mig. Hjälpte till med utredningen. Utredningen för min diagnos gjorde att vi båda öppnade upp ögonen för hur jag har varit och hur jag är idag. Så jag är väldigt tacksam för att ha min mamma så nära som jag har henne just nu.
Det ända jag vill är att hon ska bli smålänning. Måste hitta en lägenhet till henne här uppe i trakterna så att vi kan få vara nära varandra. Och ses mer än vad vi gör i dagens båt.

 

 

 

Det finns så mycket jag vill säga om vår relation, men vill inte klä av mig helt naken för er. Är det något ni undrar så får ni ställa en fråga eller två. Va aldrig rädd för att fråga! Frågar man inget, så får man inget svar. Det finns inga dumma fråga, bara dumma svar - de säger min mamma ^^

 

 

 

 

Så den som har format mig till den person jag är idag är nog min tokiga mamma.

 

Detta är den "skyldiga"!

:)

 


JAG ÄLSKAR DIG MAMMA


Ida
PUBLICERAT: 2011-11-02, 14:21:55 | URL: http://idahtt.blogg.se/

Nu har en av dina utmaningar kommit upp på bloggen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!