2011-03-24
 12:18:22

Panik, lugn. Sol med kyliga vindar

Vaknar gott, inbillar mig nästan att det ska bli en bra dag. Men det sket sig nästan rätt bra. Förmiddagen har gått lite som den inte brukar göra.
Snozar gott en stund, morgon promenad med hundarna, fixar till mig sakta och mysigt, får ett samtal om att jag är sen till ett möte...och där sket det sig...hade för mig att jag skulle på mötet kl 10. Men absolut icke det. Kl 9 skulle vi ha möte. Fuck fuck fuck, snabbt som fan på med en tröja, maskara, kolla håret...uch... sen sprang jag till kommuhuset. Fick lämna dörren olåst, hittade inte mina nycklar, vilket är mitt nästa problem. Tur jag har hundarna som passar lägenheten. Går hem sakta och lugnt efter mötet en timme senare. Funderar lite över den där satans nyckelknippan. När jag kommer hem så kommer paniken ännu mer, tror jag ska slita av mig håret. Finner inte dom satans nyklarna. Fan fan fan. Tar hundarna ovh går över till grannhuset. Hämtar med mig en personal som får hjälpa mig att leta. Paniken i halsen. Har ringt hyresvärden och frågat om dom fått in något, icke det nä. Funderar, letar, blir tokig, svär. Tar en sista koll i mina kläder, igen, redan kollat 100 ggr typ. Gissa om att jag blir trött på mig själv när jag finner dom i en jacka. WTF! Aja, nu håller jag hårt i dom. Tror ni inte att jag får panik efter att jag lugnat mig igen. Vart har jag nu lagt min extra nyckel? Borta. Blir så trött alltså. Men dom satt som tur va i dörren. Jag borde nog fan låsas in idag känns det som.
Nu har jag i alla fall lugnat ner mig väldigt mycket. Suttit en stund vid symaskinen och lyssnat på Lars Winnerbäck. Funderar på hemresa om ett par timmar. Ska försöka hinne med en kopp kaffe hos en bekant först. Men "väggtyget" blev bra. Får sätta upp det när jag kommer hem till Vislanda. Sen blir det att jag ska sy mina nya gardiner nästa vecka. Och förhoppningsvis fixa det jag påbörja igår.
Nu jävlar så ska jag ut i solen med hundarna och njuta lite fast det blåser kyligt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!