2011-03-08
 13:25:06

Komplimang eller Beröm?

Att få en komplimang är något som man kan ha svårt för att ta i mot. Vilket jag har. Vet sällan om det är sanna ord eller om personen säger det bara för att vara snäll. Så därför har jag svårt för att ta komplimanger. Kritik är jag mycket bättre på att ta till mig. Där är jag som en livs levande svamp. Slurp säger det bara.
Daniel ger mig små söta komplimanger typ varje dag. Mest för att jag ger honom mat på bordet när han kommer hem på lunchen. Eller för att jag har varit duktig och städat lite. Eller det kanske inte kallas komplimang utan beröm?! hm. Fast...jag får ju komplimang för att det är gott eller att det ser fint ut. Men..nu blav jag tveksam. Det kanske inte är komplimang jag får då. Utan beröm. Fan nu blev jag tveksam.
Igår så sa Daniel till mig att maten jag gör här hemma är lika god som på lunch resturangen Ewas i byn. Heja!! Det kändes super suveränt att få höra det. Och bara för det så fick han äpplepaj till efterrätt idag. Kaffe efter maten får han alltid och en massa pussar.
Ingen semla idag då jag inte har några släta bullar eller elvisp hemma. Kanske blir det i kväll. Vem vet. Men borde kanske vara han som ställer sig i köket och gör det till mig då eftersom det är internationella kvinnodagen. Kvinnodag eller inte. Det blir mys i soffan med kaffe och film ändå. Kärlek är vad det kallas.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!