2011-03-07
 13:00:57

Helgen lite snabbt....

Ojdå. Nää då jag har inte glömt att blogga. Tog bara ett par dagars ledig eller vad man nu ska säga. Varva ner efter den där insulinpumps utbildningen som var riktigt lärorik.
Fredagen blev hemma i Vislanda tillsammans med lite tacos på bordet med Dumma Mig som underhållning. Efter det blev det popcorn och Let´s Dance. För Eddie i bingen och en stund senare så var det dags för Loisa. Vi vuxna va upp en stund till. Hur länge vet jag inte...men jag vet att jag för ovanlighetens skull faktiskt somna på soffan. Förre Daniel dessutom. Vad hände?
I lördes så tog jag och Daniel ungarna under armen och parkerade bilen utanför Kaskad i Tingsryd för att plaska en god stund i poolen. Hua mig så jävla kallt det var i vattnet. Och hög klorhalt. Ruchekanan suger fett!! Klagomål!! Men annars så hade vi faktiskt det väldigt mysigt och kul där. Daaajligt värre. när vi fått nog av vatten så åkte vi hem till Daniels kära föräldrar som passade mina små töser och varvade ner lite. Blev en lugn lördag. Melodifestivalen stod på kvällens schema. Kan ju säga att det suger riktigt mycket dessutom. Usch. Så trött på det hela, deltävlingar hit och andra chansen dit. Bah! Men men...familjeunderhållning ska det tydlingen kallas...och jag ingår nu i Familj, så då får jag snällt digga läget. Kärleksfullt. Efter The big C så tog jag ut mina små tjejer tillsammans med Daniel. Sen åkte linsena ut. Satte mig framför tvn, såg verkligen inte ett piss. Lite komiskt för Daniel frågade vad jag tittade på...jag tittar på honom och säger "jag vet faktiskt inte, för jag ser inte något". Vilket va sant. Lägger mig till ro i soffan med Lisa framför mig. Daniel tar hand om fjärren en stund. Och gissa vad...vad? Joo, Rebecca somnar på soffan, Igen. Daniel ska tydligen också somnat till på soffan. Men väkt mig sen eller om det va Bettan som skällde och jag vakna till på grund av det. Men förflytta mig till sängen. Och somna om på två röda. Gött!!
Söndagen var lugnare än ett fisk stimm på land, typ. Blev en lång promenad med hundarna i skogen. Sen va det mest hemma mys i Väckelsång. Våren va på besök. Så jag va ute med hundar och ibland ungar på gräsmattan och kasta boll. Hade saxen med mig och fin slipa lite på Lisa. Åkte hem någerlunda tidigt från pytte lilla Väckelsång till lilla Vislanda. Kvällsmat till ungarna och sen bums i sängen. Så vi vuxna kunde få se Solsidan och mumsa lite chipsa och dipsa. Mumsigt. Time Out rockar mycker mer än Parlamentet. Hundarna fick komma ut på natta runda strax efter 21.00 vilket är rätt tidigt men ibland så får det hända det med. Vi va ju lite trötta i ögat faktiskt. Ungarna i sina sängar, en hund i bur och en hund i sängen. Tillsist så hamna vi där med. Gött och efterlängtat. Lite kvalitetstid innan vi släkte lampan. Kärlek på hög nivå!

Men nu är vi tillbaka på ny vecka...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!