2011-02-23
 08:34:14

"Vart är bollen? Ta bollen!" - det finns ingen boll

Ibland så slutas man aldrig förvånas. Och då vill jag säga Aldrig.
Daniel och jag låg i sängen igår eftersom det var dags att släcka lampan och sova ett par timmar. Betty låg i buren som vanligt och vi hade en mycket trött Lisa i sängen. Hon va nog både trött i ögonen och på oss (Daniel). För, först låg hon mellan mig och Daniel men efter att Daniel hade jävlats lite me henne så flyttade hon jobbigt nog på sig. Ner till mina fötter. Daniel fortsätter att reta henne lite. Alltid lika kul och se på detta stohej. Haha. Lisa mer eller mindre bara blänger på Daniel, precis som om hon säger "Sluta nu för fan, ser du inte att jag är skit trött och vill sova". Men när Daniel helt plötsligt säger "Vart är bollen? Ta bollen! Vart är bollen, Lisa?" . Så vaknar den lilla trasselsudden till liv. Bara så där i en handväning så står hon upp och kollar sig omkring efter någon leksak. Inte en leksak i närheten. Daniel låsas kasta iväg en leksak. Och den lilla små korkade Lisa springer jävlar och letar efter den. Där brister det. Trodde fan inte min smarta hund skulle vara så dum. Skrattar gör vi. Ojoj. Hon går på de en gång, två gånger och till och med en tredje gång. Sen börjar hon leta efter leksaker i sovrummet, vilket vi inte hade. Men ett tuggben hitta hon. Hoppa upp i sängen, på "sin" säng halva och tuggar lite. Daniel och jag vi skakar mest på huvudet.
Som sagt, ibland så slutar man aldrig att förvånas.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!