2011-12-22
 13:24:58

En sådan där jullista



Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgryndgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Diselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne - Ernst



Hur och med vilka ska du fira jul i år?
På självaste julafton så ska jag följa med pojkvännen hem till hans föräldrar, där kommer några av hans syskon och troligen syskonbarn vara. Åker dit och äter, myser lite. Sen annandag jul så ska vi till hans föräldrar igen och fira lite mer jul med barnen som kommer hem till oss då.

Vad önskar du dig i julklapp?
Hm, ett par nya bröst, mindre kilo på kroppen och mer klirr i kassan... Nä men skämt och sido. Önskar mig inte något. Är inte så mycket för de där med att vilja få något. Vill jag verkligen ha något så ordnar jag det själv. Att få vara med personer som man älskar och är älskad av är det jag vill.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Jag gillar julklappsverkstaden.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Nej. Jag kommer från en familj där man mer eller mindre inte firar jul. Jag själv tycker de är kalas jobbigt att stöka och ha sig så här vid juletid. De brukar alltid bli kaos, bråk och deppighet osv. Så jag försöker verkligen vara så neutral som möjligt.

Har du firat jul utomlands någongång?
Tyvärr inte. Men någon gång så ska jag göra detta!

Vilket jullåt är den bästa?
Eeehe, kan man få ha en "sommarplåga" som jullåt

Vilken julfilm är den bästa?
Hehe, Grinchen, så klart :)

Har du varit Lucia någongång?
Aa, när jag va mindre så va jag liten Lucia i simsällskapet jag vad med i. Sen har jag nog varit Lucia på dagis och liknande..

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Oj, de måste vara ett som jag och familjen firade för många många år sedan. Vi var små, nästan hela familjen/släkten va samlade. Allt känndes bra. Verkade bra dessutom. Lungt och fridfullt, mysigt. Men nu är det inte så i dagens läge.. Brukar faktiskt tänka tillbaka på detta i mellan åt.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!