2011-07-23
 18:05:07

Jordgubb/blåbärs smulpaj

Ojoj, nu har jag slitit mig i från soffan och nästan tagit tag i dagen. Ja jag vet, den börjar närma sig sitt slut. Men vad är det dom säger? Bättre sent än aldrig!

Ställde mig i svärmors kök och bakade en paj. Muma muma. Blev en smulpaj med jordgubbar och blåbär samt en taste av kokos. Hur den smakar vet jag inte, än. Bild kan jag inte bjuda på förens jag kommer hem. Har inte med mig sladden för att lägga upp bilder...men jag kan faktiskt bjuda på receptet.



Detta behöver du:
  • 125g smör
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 dl socker
  • Jordgubbar & Blåbär
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ihop vetemjöl och socker i en bunke. Tillsätt sedan smöret i mindre bitar. Nyp ihop alla ingredienderna till en grynig massa.
Smöra en ugnssäker pajform, "bröa" med lite kokos i botten (frivilligt), lägg i jordgubbarna och sockra lite lätt ovanpå. Om du önskar få en fastare paj så kan du pudra över lite potatismjöl. Smula sedan över mjölblandningen ovanpå bären. Strö över blåbären (du kan även blanda dom med jordgubbarna i stället för att ha dom överst)

Swicha in formen i ugnen i ca 20 minuter.

Tada!!

Dags att smaka av med lite vispad grädde eller vaniljglass.



Ps, hittade receptet på smulpaj.se



Som sagt, bild kommer senare.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!