2011-09-05
 11:45:20

Fixat till tösens garderob

Lite smått uttråkad känner jag mig. Här finns en del som skulle behövas göras i hemmet. Men har inte riktigt lusten.


Va ju upp tidigt idag. Kvart i sju. Tog på mig det stora ansvaret att fixa till kidsen innan dagis & skola och sen lämna dom på rätt plats. Första gången för mig (och ändå har Daniel och jag varit tillsammans i snart 10 månader). Efter vad som har pratats, disukterats och hänt i förra veckan så kände jag att det är nog det minsta jag kan göra. Sagt och gjort. Nu är barnen på plats (varit sedan kvart över åtta typ).
Så vad har jag tagit mig tid till nu då? hm. Typ inget. Plockat i hop all smuts tvätt inne hos barnen. Soterat upp kläderna inne hos tösen, gjorde desamma inne hos grabben igår kväll. Så nu har dom en "åka-hem-till-mamma-hög" & "dagis/skol-kläder-hos-pappa". Långärmat/tichor/linnen i en varsin hög, byxor i en annan. Soterade ut lite sommar kläder och la på en annan hylla, för de börjar bli lite kyligt att använda klänningar och shorts nu. Körde för övrigt en sådan rensing i min garderob också. Eko!



Så nu är den lilla frågan, vad ska jag nu hitta på då? Lunchen kan jag inte göra då karln min skulle köpa me sig grillad kyckling eller revben när han kom hem på lunch. Så, jag får väl snällt sitta ner och läsa lite bloggar som vanligt... Kanske kolla tradera (beroende).


Ringa 2-3 samtal efter lunchen måste jag lägga på minnet...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!