2011-11-07
 18:10:45

Dag 7 i 30-dagars utmaningen

För att alltid ha något att blogga om kommer jag nu anta en 30-dagarsutmaning. Jag har lånat listan av Bellzors. Om ni missar svaret på en fråga ni var intresserade av, så kan ni alltid klicka in er på "30-dagarsutmaningen".



 

För 10 år sedan...

Va jag endast 15 år gammal. En förvirrad och osäker tjej som skulle börja gymnasiet, Barn- & Fritidsprogrammet på Jacobsskolan i Hässleholm. Vem fan visste vad man ville bli när man va 15? Visste varken bu eller bä. Allt va så stort. Lite läskigt. Eller nästan sjukt läskigt. Men det va också här som jag började tuffa till mig lite. Bli en annan person.

Samtidigt som jag växte i mig själv så kunde jag bli liten igen. Antingen va allt skit bra eller så va de katastrof.

Man va på fester. Skubbade. Kaxade till sig hemma och i skolan. Träffade pojkar. Blev kär. Hade sex. Hade ett kaos med livet. Ångest & depression kom in i livet. Självskadebeteendet också. Ja, allt blev upp och ner, hit och dit.

 

 

Personen jag va för 10 år sedan, finns inte kvar. Vilket är jääääääävligt skönt. Man va inte utveklad på något sätt. Kan inte påstå att jag är färdig utveklad vid 25 års ålder heller. Men har jag vuxit i kapp mig. Är inte 15 längre. Kanske inte är 25 heller. Men jag har börjat finna mig själv.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!