2011-05-24
 17:35:53

Mamma Rebecca, det är jag det.

Mamma Rebecca. Extramamma Rebecca. Plastmamma Rebecca. Kan inte påstå att något låter speciellt fint.
Mamma har jag i alla fall blivit kallad idag. Inte av barnen, utan diabetessjuksköterskan. Känndes lite väl mycket konstigt när damen i receptionen undra vem jag va som skulle uppge Loisas personnummer (och inte kan det)...blev helt stum och fick verkligen klämma fram att jag va Extramamma till Loisa. Orden lät inte jätte fint i munnen faktiskt. Sen kom orden ett par gånger till. Hoppas nu att jag inte behöver bli kallad det på ett bra tag.
Gick suveränt galant att lämna tösen på sjukan i morse i alla fall. Sen hade (fick) jag ett par timmar för mig själv att ha ihjäl. Klara jag prima!
En vända upp på Lagerhause och köpte mig en bok ("Dyngkåt och hur helig som helst"), tittade ett mysigt fik som jag tog en lunch på tillsammans med boken. Trevligt värre faktiskt. Läste ca nästan halva boken. Svårt att slita sig. Inte för att vara spännande utan för att den va skojsig. Får då säga att Mia Skäringer skriver bra och roligt, fångar min läsning direkt.


Annica H
PUBLICERAT: 2011-05-25, 06:47:40 | URL: http://annicaimitten.blogspot.com

Du, det där med personnummer är ändå inte så väldigt lätt att komma ihåg. :)



Och jag brukar faktiskt säga bonusmamma, det låter lite bättre än extramamma tycker jag. Men det är ju en smaksak också, jag har ju tex 10 bonussyskon.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!