2011-03-02
 21:24:30

Utbildningsdag 3

Sista utbildningsdagen idag då. Skönt. Glad som faen att jag fick hänga med på denna!!
Va mest genomgång från dom andra två dagarna. Byta nålar och fylla pumpen med insulin, gå igenom gårdagens blodsocker kurvor. Mycket vettigt allt ihop. Nyttigt värre. Så på Fredag så ska vi själva ta och byta nål samt fylla på med insulin igen. Ska göras varannan dag nu i början. Sen så ska vi byta nål och insulin va tredje dag, varannan gång. Men vi har fått kläm på det. Dock är jag lite ledsen i ögat att jag inte kan följa med på utbildningen eller det är mer en återuppföljning, den 10 & 24 mars. Har själv möten inbokade då. Tusan. Den 10 så ska dom gå igenom diet. Vilket jag skulle tycka va intressant. Tusan värre. Men får försöka suga lite information av Daniel i stället.
Sen vi kom hem från Växjö så har Loisas blodsocker svängt rätt bra tycker vi. Haft 1,7 som lägst idag. Aldrig haft så lågt innan. Och hon hade inte ens någon känning. Oroligt värre blev det. Men med lite druvsocker och vatten så fixa vi det. Sen sköt det upp lite till strax över 7 något. Say what. Men men...det har svängt i alla fall och det va något vi kunde få räkna med idag och lite i morgon med. Tillbaka till vardagen lixom. Daniel ska gå i skolan i morgon. Söta pojken. Lära upp fröknarna som Loisa har hur det ska funka med pumpen. Men det klarar han. Han har ju lärt mig hur man använder sprutan. Dock tog det typ 4-5 veckor innan jag kände min hundra på sprutan. Men redan nu så känner jag mig hyfsat säker på den där lilla söta pumpen med fem små knappar.
Nog om diabetes för idag känner jag.


Jenny
PUBLICERAT: 2011-03-03, 22:36:15 | URL: http://vofflan.blogg.se/

Hoppas du blev nöjd med spegeln=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!