2011-02-14
 10:52:09

Morgonrutinerna är avklarade

Tog mig en underbar morgon promenad på en längre sträcka. Är så fint väder ute, så man måste ju passa på och njuta av solen medans den är framme. Lite kallt var det dock. Men glada sköna tankar och en varmt pirrande i kroppen gjorde att det hela va inte så farligt.
Flickorna tyckte det nog var skönt att få komma ut och sträcka på benen. Vi fick ju till och med oplanerat sällskap. Först så mötte vi två tanter och en stimmig border collie. Sen så möte vi en kvinna som släppte ut hästarna i hagen och hennes lilla bland ras (mops/papillon/tibetans spaniel). Vi hade följe en liten bit. Alltid trevligt, faktiskt. Sista biten på vägen hem för mig och tjejerna så fick dom sista rycket, eller vad man nu ska kalla det. Men hej och hå för här skulle det helt plötsligt lekas hej vildt mitt på vägen. Mina tjejer i ett nötskal. Nu ligger dom på en varsin sida av soffan och myser. Kärlek.


Själv har jag fått i mig lite frukost och en kopp kaffe. Går och lullar lite här hemma i Daniels lägenhet. Myser. Karln är på jobbet. Så jag får som vanligt roa mig själv. Små barn roar sig lätt, säger dom. Och det stämmer ju faktiskt lite. Jag kan vara lite lätt road och finner oftast något att göra. Funderar på att göra filmjölkspannkakor till lunch. Spotify är igång med lite löööve songs, så klart, eftersom det är Valentines day.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!