2010-11-28
 16:01:21

Helgen i snabb fart kanske

Helgen har varit helt fantastisk lugn.
Började bra med att jag inte vaknade av ngn dum jävla ploggubbe. Skönt, fick sova ute lite. Men sen va de ändå upp tidigt och åka till hallen och göra lite nytta. Men bussjävlen va sen både till Diö och sen in till Älmhult. Fy fan säger jag bara. Trodde att jag skulle bli fattig på kroppsdelar. Lagade lite god mat senare på kvällen. Fick till och med sällskap när det var dags att äta. Lotta kom på besök och tog en mums bit tillsammans med ett glas vin. Mys mys. Senare mot kvällens slut så kom lite annat folk med. Blev en trevlig avslutning på en lugn fredags kväll.
I lördes så va man ytterst lite bakis. Mest sleden och orklös. Men upp kom jag och en tur med Lisa innan jag möte Lotta & Mogge. Hämtade upp Thomas på vägen upp mot Växjö. Sen spendera vi lite tid i stan. Kallt som satan. Så efter detta lilla äventyr så kom man hem igen och fick räkna alla sina kroppsdelar, igen. Ta en varm härlig dusch och sen börja fixa till sig lite. På med dom nya leggisen, men den nya tröjan ja köpte va inte något som ja kände för att ha igår så fick slänga på mig en skojort/tunika av ngt slag. Men de blev så bra så. Och eftersom jag hade blivit lite lätt sur och måttligt irriterad under dagen så skulle jag ha mina gummistövlar till detta. Bara för att jag är jag och för att jag är bäst. Sen va de bara till att traska ner till Malin för lite spel kväll. Hur detta gick orkar jag bara inte ta upp. Bah stön och stånk säger jag bara. Ibland blir man bara för mkt trött på folk. Men men...inget att göra ngt åt.
Nu sitter jag och myser i soffan. Har nyss käkat lite med Lotta & Mogge. Köpte hem lite kinesmat. Små mysigt ju att göra så här en vrål snöig sönda. För de verkligen bokstavligt vräker ner mer snö i mellan åt. Varit ute på en promenad med Eva-Lena och Sammi. Tog en tur ut på spåret, 2,5 km i snö. Pulsade rätt bra, svettigt blev de. Men dom två små djuren hade de kul i snön. Härligt att se när dom yrar runt och stimmar lite. Mysmys!! Nu blir de en mkt slapp kväll hade jag tänkt mig. Sitta och glo ngn kass film eller bara zappa på dumburken. Söndags mys va de ja... Men sen börjar den där längtan och saknaden komma fram. Jävla söndagar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!