2010-08-23
 20:37:47

Tog nästan hela dagen nu...

Tycker att jag har varit lite duktig idag. Om man får lov att skryta i denna värld.
Va upp i någorlunda vettig tid. Glad över ett sms som trillat in på morgonkvisten. Duschen, kissa Lisa, frukost på Nyfiket. Tog en längre runda med Lisa och sen hem för att impuls röja lite i bostaden. Tömde 1 ½ garderob på onödigt som bara tog plats, flyttade ut det till förrådet. Lunchade på Nyfiket. Hem och ringde lite så där. Sen så va man över på Nyfiket, igen (evigt rännande där ibland) bad om cykel nyckel. Packade en liten väska med boll och gottis till Lisa. Och så trampade vi ner till koloniområdet och tränade lite i hästhagen. Lisa fick tom springa lite bredvid cykeln på dit vägen och lite på hem vägen. Lite träning med henne och lite lek. Kul, säger liten Lisa. Passade på att kolla läget vid kolonin när jag ändå va där. Tog med mig lite rabarber, krusbär och bönor. Och så klart vackra ringblommor som jag satte i vas här hemma. Bönor och krusbär lämnade jag på Nyfiket, och några rabarber med några tog jag med hem och stoppa i frysen.
Oj det va nog hela dagen. Eller iaf fram till 16-tiden. Nu i kväll så har jag och trasselsudden bara chillat läget och pillar lite naveludd. Tog en liten blöt kisserunda i skyfallet så nu sitter jag här och är fuktig i en stor skjorta och Lisa ligger på sin filt på golvet och luktar illa.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!